Arbeidsbeskrivelser for stillinger i ColliCare
.jpg)
Arbeidsoppgavene til en lagerarbeider kan variere ut fra hvilke type av lager du jobber på.
De vanligste oppgavene er:
- Plukk og pakk av vare
- Truckkjøring
- Mottak og kontroll av varer
- Returnering.
Terminalarbeider er en yrkesutøver som arbeider med håndtering og transport av gods:
- Internt og eksternt
- Sikring av last
- Planlegging av vareflyt og lagring
- Ekspedering inkludert Dokumentbehandling
- Service og kundebehandling. Lasting
- Lossing
- Klargjøring for forsendelse av gods er vanlige oppgaver
Speditøren jobber med logistikk og transport av varer via bil, båt, bane eller fly. Arbeidet innebærer å finne de best mulige løsningene for å frakte varer fra et sted til et annet.
Vanlige arbeidsoppgaver for en speditør:
- Ordne med grensepassering og fortolling av varer på vegne av kunder
- Formidle transportoppdrag til transportører
- Kommunisere med kunder og gi tilbud på ulike fraktløsninger
- Lagre og sortere gods i terminaler
Som sjåfør er det ofte du som er ColliCares ansikt utad i møte med kunden på leveringstidspunktet.
Vanlige oppgaver:
- Distribuerer varer
- Laste, losser hos kunder og bringer varene videre i perfekt stand til våre kunder.
Som speditør er man ansvarlig for å organisere godsforsendelser fra importør eller produsent til et marked, til kunde eller avtalt leveringssted.
Speditør inngår avtaler med flere ulike transportører for å flytte godset fra ett land til et annet og sikre en jevn forsyningskjede.
En speditør bruker fraktmetoder som
- Veitransport
- Sjøfrakt
- Flyfrakt
- Togtransport
Ansvarsområder:
- Leder for HR teamet
- Ansvarlig for personalsaker
- Ansvarlig for personalsaker
- Ansvarlig for lønn NO
- Ansvarlig for å utarbeide HR Policy/mål prosesser og strategier
- Ansvarlig for Visma Expense
- Overordnet ansvar for HRM system, Dieselkort
- Overordnet ansvar for all HR og HMS arbeid i ColliCare Logistics
- Bistår med HR i datterselskaper
Arbeidsoppgaver/Ansvar
- Simpli admin
- Tidsbanken admin
- Industrivernleder
- Sikkerhetsrådgiver ADR
- Skadeforsikring på maskiner og trucker
- ColliCare Academy E-læring Admin
- Internrevisjon
- Revisjonsledelse
- Ekstern revisjon
- Ansvarlig for verneombud
- AMU
- Påseplikt
- Ansvarlig for HMS på alle terminaler
- Sikkerhetsansvarlig
- Systematisk HMS arbeid
- Avonova BHT admin
- HMS skjermer
- Risk Management
Typiske arbeidsoppgaver for en HMSK medarbeider kan inkludere:
- Utvikle og implementere HMSK-systemer, retningslinjer og prosedyrer.
- Gjennomføre risikoanalyser og vurdere mulige farer og risikoer på arbeidsplassen.
- Identifisere og utbedre eventuelle sikkerhets- eller helseproblemer som kan påvirke ansatte eller bedriftens kunder.
- Koordinere og gjennomføre opplæring og øvelser for ansatte i HMSK-relaterte områder.
- Rapportere om eventuelle ulykker eller helseproblemer og iverksette tiltak for å unngå fremtidige problemer.
- Sikre at bedriften overholder relevante lover og forskrifter relatert til HMSK.
- Ivareta bedriftens ISO sertifiseringer, Policyer og andre relevante dokumenter
- En HMSK medarbeider må ha god forståelse av relevante lover og forskrifter, samt erfaring med risikovurderinger og håndtering av hendelser. De bør også være i stand til å kommunisere effektivt med ansatte på alle nivåer i organisasjonen, og ha gode analytiske og problemløsende ferdigheter. En utdannelse innen HMSK-feltet er vanligvis påkrevd for denne stillingen.
Arbeidsoppgaver/Ansvar:
- Systemeier Recman
- Medansvarlig for Collicare sin Karriereside
- Utarbeide søkeprosesser for ulike stillingstyper
- Aktiv søke å finne de beste kandidater til stillingen, utenfor ordinær annonsering.
- Kontaktperson for stillingsannonser
- Utvelgelse av søkerkandidater
- Bistå leder i forbindelse med intervju og referansesjekk
- Følge opp søknader fra start til slutt
- Kontakt med bemanningsselskaper
- Utarbeide eventuelle KPIer
- E-læringsansvarlig
- Systemeier E-læring
- Tik Tak
- Bearbeide tekstmanus og utvikle e-læringskurs, tekst, bilde og video
- Lage opplæringsmateriell knyttet til digital opplæring, Tik Tak og 4humen
- Støtte i opplæring i praksis bruk av e-læringsprogram via Teams
- Bistå i opplæringsprosesser og andre HR/HMS relaterte oppgaver ved behandling
Som IT-konsulent vil du jobbe med vår digitale utvikling:
- Bistå med vedlikehold og utvikling av våre applikasjoner/driftssystem, spesielt med fokus på vårt innenlandske transportsystem og støttesystemer rundt dette området
- Optimalisere prosesser og utnyttelse av systemer.
- Lede og være en prosjektressurs på alt fra små, grunnleggende prosjekter/oppgaver til større prosjekter.
- Samarbeide med/oppfølging av våre systemleverandører – spesifisere og følge opp utvikling, sikre nødvendig funksjonalitet.
- Støtte og koordinere systemdrift sammen med superbrukere, sette opp nye kundekrav i prosesser og systemer.
- Bistår driften med å sikre og optimalisere verdikjeden og EDI/kommunikasjon mellom interne/eksterne parter, være aktiv med å identifisere nye og bedre løsninger.
Som markedskoordinator vil man være involvert i ulike markedsaktiviteter for ulike land eller enkelt tjenester.
- Hovedsakelig jobbe b2b og håndtere aktiviteter fra fysiske arrangementer til digitale kampanjer.
- Arrangementer
- Trykt materiell og presentasjoner
- CRM
- CMS - web
- Innhold
- SEO
- SEM
- Sosiale medier
- Merkevarebygging
- Intern informasjon
- Analyse
Som selger i ColliCare vil man spille en aktiv rolle i den kommersielle utviklingen av selskapet og gjerne bidra med innovative ideer for utviklingen av ColliCare Logistics.
Som selger er man den som møter selskapets kunder og i så måte din arbeidsgivers ansikt utad.
Har det overordnede ansvaret for økonomien i bedriften.
Ansvaret for økonomiske spørsmål i bedriften, dette innebærer ansvar for budsjett, regnskap og kontroll av utgifter
Som kjøreleder vil oppgavene bestå av:
- Lede, koordinere og motivere sjåførene i deres daglige arbeid
- Koordinering/lasteplanlegging og god utnyttelse av daglig distribusjon
- Behandle kundeservice henvendelser ved hjelp at forskjellig kommunikasjons verktøy.
- Opplæring av sjåfører og oppfølging av kvalitet for avdelingen
- Rapportering av kostnader og kvalitet
- Bistå ledelsen i eventuelle prosjektarbeid, kontraktsforhandlinger og kalkyler
Som kundebehandler er din rolle å yte kundeservice til kunder og bistå dem med deres henvendelser.
Ditt ansvar kan omfatte:
- Håndtering av samtaler, e-poster og andre former for elektronisk kommunikasjon.
- Etablere en relasjon med kunder og forstå deres behov for å hjelpe dem med å oppnå best mulig resultat for deres situasjon. Dette kan innebære å gi råd om produkter eller tjenester, finne løsninger på problemer eller klager, feilsøke tekniske problemer eller kanskje håndtere kredittkortbetalinger over telefon eller e-post.