logo
No  |  En   Country
iconmenu
iconmenu
logo

Blir første kjøpesenter i Norge med InStore

Publisert: 03.04.2017 08:46

3. april utvider ColliCare og Strømmen Storsenter sitt samarbeid med varelevering, noe som blir helt unikt i bransjen.
 


Tjenesten retter seg mot det siste leddet i varekjeden, der varen eller tjenesten møter sluttbruker. InStore er den tjenesten som kompletterte ColliCares strategi om «levering hele veien fra produsent til konsument».

- Dette er unikt i bransjen. Jeg tror ikke at noen andre i Norge har en slik løsning på et kjøpesenter, sier Kristian Ruud, Driftsleder på Strømmen Storsenter.

Settes i gang
Alle transportører som nå ankommer Strømmen Storsenter vil levere sine varer til ColliCare InStore som håndterer alle inngående varer til senteret. Det vil ikke komme inn noen sjåfører på kjøpesenteret, og det er kun ColliCares egne folk som vi trille rundt på varene. Alle transportører, uansett om det er Bring, PostNord, eller ColliCare, vil levere varene til InStore. Og driftslederen gleder seg nå over at prosjektet settes i gang.

- Dette er noe vi har veldig stor tro på, og vi er spente på å rulle det hele i gang nå i starten av april. Før vi begynte å samarbeide med ColliCare, hadde vi egne vektere som drev med noe av det samme, bare i en slags light-versjon. Men med dette prosjektet blir det mer orden og mer struktur i et driftsperspektiv. Vi ønsker at ColliCare tar alt av ansvar, jeg håper at det blir en kjempesuksess, sier Ruud.

Yte service
Og for kundene på kjøpesenteret er det bare positive ringvirkninger i vente.

- Kundene vil nå komme inn på Strømmen Storsenter og møte betjening med et smil om munnen, klarer til å yte service. Og ikke folk med rompa i været og nesa ned i en pappeske, sier Ruud.

Butikkene vil nyte godt av tjenestene som kommer, og tilbakemeldingene på det de har blitt fremstilt er veldig positive.

- Ja, butikkene blir nok veldig happy med dette. De får jo varene levert rett i butikk og søpla tatt med ut igjen. Ikke verst det, sier RuudOg for butikkene vil det med dette systemet gjøre det mye enklere å bemanne riktig, for vareleveransene blir nå tydeligere planlagt, fortsetter han.

Country manager for InStore hos ColliCare, Cathrine Brusveen Tyszko, er klar til å ta dette steget videre.
 
- Jeg gleder meg til å komme i gang med videre utvikling på Strømmen, for dette er et unikt konsept som vil gi alle involverte gode resultater. ColliCare vil nå stå for hele logistikkjeden, fra mottak og ut til butikkhyllene, sier Tyszko.

Gode kundeopplevelser
ColliCare InStore legger til rette for de gode kundeopplevelsene. Analyser viser at ca. 74 % av de totale logistikk-kostnadene ligger i siste ledd; på kjøpesenter, varemottak, næringsbygg, lager, og direkte i butikk. Gode rutiner for varemottak og levering vil være avgjørende for virksomhetens inntjening.

- Gjennomgang og analyse av den totale vareflyten vil optimalisere og forenkle vareleveransen for kundene. Det vil gi reduksjon i vareleveringskostnader, og mer forutsigbarhet, sier Tyszco.

- I tiden fremover vil vi vise besparelser, muligheter, og hvordan vi kan drifte dette uten at senteret må sitte med hele regningen, avslutter hun.
 

Blir første kjøpesenter i Norge med InStore
Share in social media:
collicare white
ColliCare Logistics AS
Solgaard Skog 144,
N-1599 Moss
VAT/Org.: NO980953343
Ring Collicare
Fra utlandet: +47 69 20 95 00
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
/